باتری لکسوس NX300

باتری لکسوس NX300
4.8
(85)

آنچه در مورد باتری مناسب لکسوس NX300 باید بدانید

باتری فابریک لکسوس NX300 چند آمپر است؟

شرکت خودروسازی لکسوس بر روی لکسوس NX300 باطری 12 ولت و 60 آمپر نصب میکند.

طول عمر باطری لکسوس NX300

باطری بر روی ماشین لکسوس NX300 در حدود دو تا سه سال کار میکند. البته این مدت با توجه به شرایط نگهداری باطری و نوع استفاده از باطری تغییر میکند.

بهترین باتری مناسب لکسوس NX300

بهترین باطری مناسب لکسوس NX300 از نظر کیفیت و آمپر باطری 62 آمپر اتمی برنا باتری میباشد.

نشانه های خراب شدن باطری لکسوس NX300

  • استارت نزدن ماشین بعد از این که ماشین چند ساعت میخوابد.
  • قطع شدن برق از مشت آمپر.
  • سنگین استارت زدن.

از نشانه های خراب شدن باطری لکسوس NX300 هستند.

باتری لکسوس NX300 چند آمپر است؟

مشخصات باتری مناسب خودروی لکسوس NX300

اگر به دنبال باطری مناسب برای خودروی لکسوس NX300 هستید در ابتدا باید بدانید چه آمپری برای آن مناسب است.

برای خودرو لکسوس NX300 باطری 60 آمپرساعت پیشنهاد میشود.

باتری لکسوس NX300

مشخصات باتری ماشین لکسوس NX300

  • ولتاژ : 12 ولت (V)
  • آمپرساعت : 60  آمپر (AH)
  • حداکثر فضا برای باتری ( طول×عرض×ارتفاع ) : 24.2*17.5*19  سانتی متر (CM)
  • نوع باتری : هر دو نوع اسید شارژ و سیلد را می توان نصب کرد.

بهترین نوع باتری لکسوس NX300 کدام است؟

باتری ها بر اساس ساختار به دو نوع تقسیم می شوند. سیلد و غیر سیلد ( اسید شارژ ) که به آنها اتمی و معمولی هم گفته می شود. این باتری ها با توجه به تفاوت هایی که در ساختار دارند، در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایبی هم دارند.

تعمیرکاران با توجه به ویژگی های متفاوتی که باتری  های اسید شارژ و سیلد دارند، در خصوص انتخاب آنها برای خودروها همواره اختلاف نظرهایی داشته اند. برخی از آنها با توجه به این که شرکت سازنده، باتری نوع اسید شارژ را روی این خودرو  نصب می کند، توصیه می کنند که این نوع باتری مناسب ترین باتری لکسوس NX300 است.

ویژگی های باتری های اسید شارژ و سیلد

باتری های سیلد و اسید شارژ در ویژگی هایی نظیر وزن، قدرت استارت و شیوه نصب مشترک هستند اما تفاوت هایی دارند؛

قیمت باتری اسید شارژ پایین تر از قیمت باتری سیلدی است اما نیاز به بررسی و نگهداری دارد. شش درب کوچک دایره ای روی سطح این نوع باتری وجود دارد که می بایست راننده چند وقت یک بار آنها را باز کرده و در صورت مشاهده کاهش سطح اسید (الکترولیت) باتری ، به آن آب مقطر اضافه کند.

باتری های سیلد گران تر هستند اما به دلیل اتمی بودنشان بیشتر عمر می کنند و در عین حال نیاز به بررسی دوره ای هم ندارند. نشانگر یا به اصطلاح چشمی به کار رفته در سطح بیرونی این نوع باتری، راننده را از سطح اسید موجود در باتری مطلع می کند؛ دلیل عدم نیاز به بررسی دوره ای این نوع باتری هم همین است.

حد اکثر آمپر باطری برای لکسوس NX300

توجه داشته باشید که بر روی لکسوس NX300 باطری تا 60 آمپر میشود نصب کرد ولی بیشتر از باطری 60 آمپر به هیچ وجه بر ای لکسوس NX300 توصیه نمیشود.

نشانه های تمام شدن عمر باطری لکسوس NX300

  • استارت نخوردن ماشین و روشن نشدن.
  • نیامدن برق پشت آمپر.
  • تق تق کردن استارت موقع استارت زدن ماشین.

گارانتی باتری برنا

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی برنا باتری در تهران  مراجعه کنید. این روزها با تدابیری که اندیشیده شده است شرکتها موظف به ارائه گارانتی به بهترین شکل و کمترین مشکل برای مشتری شده اند و شرکتهای داخلی اگر معتبر باشند مثل صبا باتری، سپاهان باتری، برنا باتری گارانتی را انجام خواهند داد.

باطری اصلی ماشین لکسوس NX300 را از کجا بخریم؟

شرکت تولیدی برنا باتری در سال 1369 با توجه به كمبود شديد باتري خودرو در كشور و در شرايطي كه تنها يك توليد كننده باتري خودرو دولتي در كشور وجود داشت تاسیس و از سال 1373 به بهره برداری رسید.

به دنبال استقبال چشمگير مصرف كنندگان از كيفيت محصولات توليدي برنا باتری و همزمان با افزايش تقاضاي باتري در كشور، اين شرکت به طور مستمر اقدامات و تمهيدات لازم را در زمينه افزايش كمي و كيفي توليدات و تنوع محصولات خود بعمل آورده و به منظور كامل شدن زنجيره توليدات اعم از پوسته باتري، صفحات سربي و… چندين واحد توليدي جديد به واحدهاي قبلي افزود و در حال حاضر مجموعه كارخانجات برنا باتري به يك مجتمع عظيم صنعتي و ارزشمند انواع باتري خودرو در کشور تبديل گرديده است.

برای لکسوس NX300 باتری 60 آمپر برنا باتری مناسب است.

با توجه به کیفیت بسیار بالای برنا باتری نسبت به باقی برندها، برنا  باطری گزینه مناسبی خواهد بود.

ما در تلاشیم تا به صورت تمام وقت و در تمامی ایام خدمات فروش اینترنتی برنا باتری را ارائه دهیم.

تمامی خدمات ما با ارسال و نصب رایگان در محل خواهد بود درنتیجه خرید باتری برنا  به صورت اینترنتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
شریفی
شریفی
3 سال پیش

سلام وقتتون بخیر
دوست عزیز کدوم برند از محصولات برنا کیفیت بهتری داره؟

باتری برنا
باتری برنا
در جواب  شریفی
3 سال پیش

سلام دوست عزیز برند های زیتکس و گلوبال از برند های خوب و باکیفیت برنا باتری می باشند

کیازمهر
کیازمهر
2 سال پیش

مراحل باتری به باتری چیست؟

باتری برنا
باتری برنا
در جواب  کیازمهر
2 سال پیش

با سلام
برای باتری به باتری به وسیله باتری کمکی این مراحل را طی کنید:
از سالم بودن باتری اطمینان حاصل کنید
قبل از انجام باتری به باتری کردن خودرو ابتدا وضعیت فیزیکی آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که باطری ترک خوردگی ندارد یا دچار نشتی نشده است در صورت وقوع چنین اتفاقی از استارت زدن خودداری نمایید.
وسایل مورد نیاز
برای باتری به باتری کردن خودرو نیاز به کابل دارید تا بتوانید عملیات را به شکل صحیحی انجام دهید. به علاوه این بهتر است همیشه همراه خود دستکش و عینک را برای ایمنی بیشتر همراه داشته باشید.
قرار دادن دو خودرو کنار یکدیگر و بستن سوئیچ
برای ساده تر شدن نحوه باتری به باتری کردن خودرو باید هر دو اتومبیل را در کنار یکدیگر یا رو در روی یکدیگر پارک کنید و سوئیچ هر دو ماشین را ببندید در ادامه نیز کاپوت هر دو خودرو را بالا بزنید.
تشخیص قطب های باتری خودرو
باطری دارای دو قطب مثبت و منفی است که به طور عموم بر روی قطب مثبت علامت + و بر روی قطب منفی علامت – قرار داده می شود اما اگر این علائم موجود نبود از روی کابل هایی که به باتری متصل است این علائم قابل تشخیص هستند. کابل مشکی نشان دهنده قطب منفی و کابل قرمز هم نشانگر قطب مثبت است.
نصب کابل بر روی باتری ها
در ابتدا به سراغ اتومبیلی بروید که باتری آن خوابیده است و نیاز به شارژ دارد. در این خودرو به دنبال بخشی فلزی بگردید که به موتور متصل نباشد یا بدون رنگ خوردگی باشد تا کابل منفی با رنگ مشکی را به آن وصل کنید. دقت داشته باشید که هیچ گاه گیره کابل منفی را در اتومبیلی که باتری آن خوابیده بر روی قطب منفی باطری نگذارید. سر دیگر کابل مشکی را به قطب منفی باطری سالم متصل کنید.
توجه داشته باشید که اگر سر دیگر کابل را به قطب منفی باطری معیوب متصل کنید امکان خرابی ECU را به دنبال خواهد داشت. همچنین در صورت اتصال اشتباه و برعکس کابل ها امکان انفجار باطری وجود دارد!
در ادامه کابل قرمز رنگ که به قطب مثبت مربوط می شود را به باطری خودروی معیوب متصل کنید و سر دیگر آن را به باطری خودرویی وصل کنید که سالم است. پس از نصب کابل ها، خودرویی که باطری آن سالم است را استارت بزنید. چند دقیقه صبر کنید و پس از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه خودروی معیوب را هم بدون جدا کردن کابل ها استارت بزنید.
اگر خودرو پس از استارت زدن روشن شد
بعد از استارت زدن در صورتی که خودروی شما روشن شد ابتدا کابل مشکی رنگ را از قطب منفی خودروی معیوب و سپس سر دیگر آن بر روی خودروی سالم را جدا کنید. برای کابل قرمز باید این رویه را برعکس انجام دهید و ابتدا سر مثبت باطری خودروی سالم را جدا کنید و پس از آن سر دیگر را از باطری خودروی معیوب خارج کنید.
توجه:
1. پس از روشن شدن خودرو از گاز دادن بیجا و فشار آوردن بر موتور خودرو جلوگیری نمائید چون هیچ گونه تاثیری بر روی شارژ دینام و باتری خودروی شما نخواهد داشت.
2. پس از روشن شدن خودرو حتما باید ۲ الی ۳ ساعت زمان بدهید که خودرو روشن بماند تا دینام بتواند باتری را شارژ کند.
اگر خودرو پس از استارت زدن روشن نشد
اگر خودروی سالم پس از استارن زدن روشن نشد کمی صبر کنید و بعد از چند دقیقه دوباره استارت بزنید. در ادامه بدون جدا کردن کابل ها دوباره خودوری معیوب را استارت بزنید در صورتی که روشن نشد باید بخش های دیگر مانند سیم کشی را بررسی کنید.
نکته
در صورتی که خودروی شما دنده اتوماتیک است هم می توانید همین راه را برای شارژ باتری استفاده کنید و باتری به باتری کردن ماشین اتومات نیز تفاوتی با روشی که در قبل گفته شد ندارد.
نکات اصولی و ایمنی را در هنگام کار رعایت کنید.
موضوعی که در ابتدا باید به آن خوب توجه داشته باشید تشخیص صحیح قطب های مثبت و منفی باطری است. در برخی از خودروهای کارکرده ممکن است از کابل های مشکی برای قطب مثبت و از کابل قرمز برای قطب منفی استفاده کنند. اتصال اشتباه در این بخش می تواند منجر به آسیب دیدن دینام، بخش های برقی و الکترونیکی خودرو یا حتی ECU شود که این آسیب دیدگی ممکن است با آتش سوزی همراه باشد.
در هنگام اتصال کابل ها خوب دقت داشته باشید که مراحل نصب را به ترتیبی که در قبل گفته شد انجام دهید. حتما اندازه کابل ها مناسب باشد و در صورتی که کوتاه است از کابل بزرگتر استفاده کنید. برای اتصال بخش منفی خودرویی که باطری آن خوابیده مراقب باشید گیره را به موتور آن متصل نکنید.
بعد از اتصال کابل ها حداقل ۱۰ دقیقه صبر کنید بعد استارت بزنید در صورتی که بلافاصله بعد از اتصال کابل ها استارت بزنید امکان روشن نشدن خودرو، داغ شدن کابل ها و همچنین آسیب دیدن هر دو خودرو امکان پذیر است.

4
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
تماس با ما و سفارش باتری